CUGET LIBER-blog public românesc!

08/11/2013

CEDO a obligat autoritățile de la Chișinău să restituie frecvența TVR

Filed under: mass-media,stirea zilei — Alex @ 14:26
Tags: , ,

tvrAutorităţile de la Chişinău sunt obligate să restituie frecvenţa TVR în maximum 30 de zile de la cererea oficială a postului de televiziune.

Decizia cu privire la Acordul amiabil de soluţionare a cauzei TVR împotriva Republicii Moldova a fost publicată de Curtea Europeană a Drepturilor Omului. Măsura va fi supravegheată de Comitetul Miniştrilor al Consiliului Europei.

Televiziunea română a aplicat în 2008 la CEDO o plângere referitoare la retragerea abuzivă, în 2007, a licenţei de utilizare a frecvenţei TVR în Moldova. În 2009, Guvernul României a decis să intervină în cauza TVR împotriva Republicii Moldova. Părţile au convenit, în ianuarie 2013, să soluţioneze amiabil cauza şi au notificat în acest sens CEDO.

Vedeți mai jos declarația Ministerului Afacerilor Externe al României privind decizia CEDO:

Ministerul Afacerilor Externe salută publicarea astăzi, 7 noiembrie 2013, a Deciziei Curţii Europene a Drepturilor Omului (CEDO) în cererea nr. 36398/08 – Societatea Română de Televiziune (actualmente Televiziunea Română – TVR) împotriva Republicii Moldova. Decizia Curţii validează termenii Acordului amiabil de soluţionare a cauzei, negociat cu sprijinul MAE şi semnat de părţi la Bucureşti, la 12 septembrie 2013, şi închide astfel dosarul aflat pe rolul Curţii.

Decizia Curţii are putere executorie, fiind imediat aplicabilă, iar aplicarea sa va fi supravegheată de Comitetul Miniştrilor al Consiliului Europei. (more…)

25/01/2012

TVR si Vlad Plahotniuc isi bate joc in continuare de romanii basarabeni!


Dupa contractul de preluare a TVR pe o frecventa a controversatului om de afaceri Valdimir Plahotniuc, apropiat intereselor rusesti, si care atunci cand nu-I convine ce transmite TVR, baga telenovele sau publicitate in limba rusa, spargand transmisia TVR, conducerea TVR continua sa-si bata joc de basarabeni.

 

In 24 Ianuarie, cu ocazia sarbatoririi Unirii Principatelor Romane, PNL de dincolo de Prut, dar si alte institutii si asociatii au organizat diverse manifestari prin care sarbatoreau, pe modelul celor din Tara, Mica Unire.
Desi corespondentul TVR de la Chisinau a facut un material pe care l-a trimis la Bucuresti producatorul Raluca Stroe Brumaru a blocat transmiterea materialului in Jurnal.

De, nu trebuia sa se vada unitatea de actiune a romanilor de pe cele doua maluri ale Prutului!
Doar Moscova asta vrea!

Nu este prima data cand respectivul producator cenzureaza materialele de la Chisinau. Ce face totusi Consiliul de Administratie al TVR? Monitorizeaza oare aceste aspecte?

Sau poate a fost ametit de tot felul de filme rusesti care isi fac loc la ora de maxima audienta pe frecventa TVR? Vrea cineva sa ne bage pe rusi pe gat cu tot dinadinsul? Poate ar fi bine ca inainte de asta, iubitorii Rusiei din TVR sa sugereze Moscovei sa-si ceara iertare pentru sutele de mii de romani ucisi in gulagurile rusesti.

Nu este deloc placut ca dupa ce vezi o demonstratie ruseasca la Chisinau, sa vezi pe TVR filmul, bun dealtfel, “Taras Bulba”! Parca ceva nu este in regula. Iar acest lucru a fost remarcat de numerosi lideri de opinie romani de la Chisinau.

Iar in seara zilei sarbatoririi Unirii Principatelor, adica pe 24 ianuarie, TVR sa faca pe romanii de pe ambele maluri ale Prutului sa vada un film tot rusesc, cu revolutia bolsevica…este prea de tot!

“Este ca si cum , pe front fiind, le dai propriilor soldati sa asculte sau sa vada mesajele inamicului”, remarca unul dintre liderii de opinie romani de la Chisinau.

Poate nu ar fi deloc rau ca institutii cum ar fi Comisiile Parlamentare care raspund de romanii de pretutindeni, dar si alte institutii sa vada exact daca la nivelul TVR mai sunt promovate interesele romanesti sau poate s-a produs acolo o fisura care se tot adanceste, una ruseasca!

sursa:  RGN

10/11/2010

Dupa semnarea unui tratat pagubos intre frati si TVR este dat in Basarabia pe mana lui Plahotniuc, adica a rusilor

Filed under: indignare,mass-media,Recomandări,Scandalos — Alex @ 13:08
Tags: , ,

Cu câteva zile înainte de alegeri, ca prin minune, TVR 1 va începe din nou să emită pe teritoriul Republicii Moldova. Astăzi Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) urmează să ia o decizie prin care TVR 1 va fi retransmis pe frecvența 2Plus, postul TV controlat de Vlad Plahotniuc. Cu alte cuvinte, TVR1 va trebui să plătească pentru retransmisie celui care i-a furat frecvența acum 4 ani de zile – adică lui Vlad Plahotniuc, scrie jurnal.md, preluat de Romanian Global News.

In cadrul audierilor din dimineata zilei de 10 noiembrie de la CCA – ul de la Chisinau, directorul general al postului 2 Plus apartinand lui Plahotniuc, Veronica Cojocaru, a declarat ca postul sau are dreptul exclusiv de a difuza emisiunile si stirile TVR.

In plus, conform acelorasi declaratii postul de televiziune al lui Plahotniuc va produce stiri si programe pentru TVR care vor reflecta realitatile din R. Moldova. (more…)

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.