CUGET LIBER-blog public românesc!

26/01/2011

Oligarhul Plahotniuc, sub alt nume în România


Vladimir Plahotniuc sau Vlad Ulinici ? Cine e el cu adevarat si ce ascunde ?

Vladimir Plahotniuc, prim-vicepreşedintele Legislativului din Moldova, cunoscut şi ca „omul-fantomă” datorită apariţiei bruşte în viaţa publică, are nu doar dublă cetăţenie, română şi moldovenească, ci şi două identităţi, conform Monitorului Oficial al României.

La 7 august 2009, unul dintre cei mai influenţi actuali politicieni moldoveni a cerut României să-i fie schimbat numele, din Vladimir Plahotniuc în Vladimir Ulinici. Ulinici este, de altfel, numele de fată al mamei lui Vladimir Plahotniuc. Datele personale ale politicianului coincid întocmai cu cele ale cetăţeanului român Ulinici, de la data şi locul naşterii până la numele copiilor săi. Ca reşedinţă în România, Plahotniuc a indicat o casă aflată în cartierul rezidenţial Pipera din Voluntari, lângă Bucureşti.

La 29 ianuarie 2010, Vladimir Ulinici solicita în România schimbarea numelor pentru cei doi copii ai săi, Timofei şi Inochentie, din Plahotniuc în Ulinici. Serialul transformărilor nu s-a oprit aici.
La 2 iunie 2010, prim-vicepreşedintele Moldovei a solicitat din nou statului român o schimbare de identitate, din Vladimir în Vlad Ulinici. Din acest moment, politicianul apare în Republica Moldova ca cetăţean al acestei ţări, cu numele Vladimir Plahotniuc. În acelaşi timp, contrar legislaţiei, aceeaşi persoană poartă numele Vlad Ulinici, sub care are acte de cetăţean român în dreapta Prutului.

La 10 august 2010, soţia demnitarului, Oxana Childescu, a cerut în România să-i fie schimbat numele de familie tot în Ulinici. Şi asta chiar dacă, cu un an înainte, la 30 iunie 2009, soţii Plahotniuc au intentat acţiune de divorţ în Moldova. Rezoluţia magistraţilor nu mai apare însă pe site-ul Judecătoriei. Despre dubla identitate, prim-vicepreşedintele Parlamentului de la Chişinău a refuzat orice comentariu. „Nu mă interesează cine sunteţi”, a răspuns scurt Plahotniuc-Ulinici jurnaliştilor de la „Adevărul”.

Casa din România a parlamentarului basarabean, indicată ca reşedinţă, este una luxoasă, ascunsă de privirile curioşilor, fiind situată pe o stradelă lăturalnică. Vila impunătoare, mascată de un gard înalt, este supravegheată non-stop de agenţii unei firme de pază. Unul dintre paznici nu se sfieşte însă să dea detalii despre proprietar. (more…)

21/12/2010

Javra de Plahotniuc ne-a lasat din nou fără TVR 1!


R. Moldova a rămas din nou fără TVR 1. De câteva zile, toţi operatorii cablu tv din R. Moldova au fost nevoiţi să excludă postul românesc TVR 1 din lista lor de distribuţie pe motiv că 2 Plus deţine dreptul exclusiv de retransmitere a programului românesc pe teritoriul statului nostru.

Contactat de JURNAL, preşedintele Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), Gheorghe Gorincioi, a anunţat că această problemă nu ţine de competenţa CCA.

Un produs cenzurat

Aşadar, de acum încolo, în loc să privim TVR 1 „în original”, vom urmări doar emisiunile şi buletinele de ştiri ale postului românesc alese la discreţia administraţiei 2 Plus.

Există deja mai multe cazuri în care postul de televiziune al lui Vlad Plahotniuc a cenzurat emisiunile TVR-ului. Despre unul din acestea, JURNAL a scris la mijlocul lunii noiembrie curent. Atunci, administraţia 2 Plus a decis să înlocuiască un interviu acordat postului TVR 1 în exclusivitate, în direct, de preşedintele României Traian Băsescu, cu un film difuzat anterior de canalul românesc.

Despre această şmecherie telespectatorii şi-au putut da seama doar comparând cele difuzate de 2 Plus şi TVR 1 retransmis atunci de mai mulţi operatori cablu tv. (more…)

14/12/2010

Amicul lui Plahotniuc,Sorin Ovidiu Vântu vrea 50 de milioane de euro de la Republica Moldova


Şase companii controlate de apropiaţii milionarului român au dat în judecată statul pentru recuperarea banilor pierduţi la Investprivatbank. Procesul intentat Băncii Naţionale, Guvernului şi Băncii de Economii vine după ce statul a retras licenţa Investprivatbank la care Sorin Ovidiu Vântu avea pachetul majoritar de acţiuni.

Şase companii controlate de milionarul român Sorin Ovidiu Vântu au dat în judecată Banca Naţională a Moldovei, Guvernul şi Banca de Economii.
Grupul de firme cere în instanţă prejudicii de 45 de milioane de euro şi returnarea a 5,4 milioane de euro, reprezentând aportul de capital al companiilor dirijate de Vântu la Banca Investprivatbank, aflată în lichidare după o ordonanţă a Băncii Naţionale.

Ca urmare a acestei ordonanţe, depozite în valoare de 40 de milioane de euro la Investprivatbank, au fost transferate la Banca de Economii, unde acţionar majoritar este statul moldovenesc.

DOSARE RESPINSE
PE BANDĂ RULANTĂ

Contestatarii, printre care şi companiile lui Vântu, susţin în instanţă că prin această ordonanţă s-a dispus înstrăinarea ilegală a băncii.
Motivul invocat de păgubiţi este o serie de prevederi din Legea Instituţiilor Financiare în baza cărora s-a luat decizia de a lichida „Investprivatbank“. Toate aceste contestaţii au fost depuse de avocaţii lui Vântu în iulie 2009. Până acum, când Curtea Supremă de Justiţie a dat undă verde solicitării, instanţele au respins în repetate rânduri dosarele. (more…)

03/09/2010

Petru Bogatu: Ce caută Cozmin Guşă la Publica TV?


Dacă nu merge Mahomed la munte, vine muntele la Mahomed. Altminteri zicând, dacă nu se duce Plahotniuc la televiziune, vine Publika TV la el acasă.

Un agent de influenţă deconspirat

Invitat alaltăieri la emisiunea „Fabrika”, controversatul om de afaceri nu a catadicsit să vină, ca toţi oamenii, în studio, ci a insistat să răspundă la întrebările jurnaliştilor chiar din biroul său. De ce nu? De ce să se ducă te miri unde, când tot de ce are nevoie i se aduce la domiciliu? Când, vorba poetului, până şi lumea i se pune la picioare. Necum televiziunea! De ce să nu îmbine, de bună seamă, plăcutul cu utilul chiar la el acasă, unde, spune un proverb rusesc, şi pereţii te ajută?

Ei bine, în timp ce toată lumea urmărea nemaipomenita minunăţie de la „Fabrika”, atenţia mi-a fost atrasă de un alt oaspete inedit al televiziunii lui Vântu. În cadrul aceleiaşi emisiuni, şi-a făcut apariţia nimeni altul decât nu mai puţin controversatul om politic de pe malurile Dâmboviţei, Cozmin Guşă. Deşi i-a umblat gura ca o meliţă, acesta nu a strălucit. A strecurat vreo două mesaje descurajante contra AIE. A băgat câteva strâmbe ridicole împotriva premierului Vlad Filat, dându-se astfel de gol că-i un politician de carton, cusut cu aţă albă. În rest, ne-a bătut capul cu te miri ce şi tocmai de aceea riscă mult ca prezenţa sa la Publika TV să fie trecută cu vederea. Nu se poate! Ar fi mare păcat dacă s-ar întâmpla aşa.

Cu toate că e un actor mic, un liliputan care interpretează doar roluri secundare şi cu precădere comice pe scena politică românească, ieşirea sa la rampă în Republica Moldova este simptomatică. Vorba e că acest Cozmin Guşă e un agent de influenţă al Moscovei în România pe care ruşii l-au deconspirat acum câţiva ani. Dar nu pentru că-şi făcea prost meseria şi urma să fie pensionat. Dimpotrivă. Era tânăr şi de mare perspectivă. De aceea a fost legalizat pentru efectuarea unui experiment politic prin care să verifice dacă poate sau nu un partid filorus să se impună în faţa alegătorilor români. Misiunea era imposibilă şi, după cum era de aşteptat, omul Moscovei din Bucureşti a eşuat lamentabil chiar la proximele alegeri. Dar nu a rămas, desigur, fără front de lucru. (more…)

10/02/2010

De ce n-are frica Voronin de Procuratura lui Zubco?


Voronin

Jurnaliştii din Republica Moldova se întreabă de ce până acum nu s-a făcut lumină nici într-un dosar de rezonanţă ce vizează abuzurile fostei guvernări? Interesul manifestat de jurnalişti a provocat reacţii ciudate din partea unor lideri ai coaliţiei de guvernare.

Obişnuiţi să fie menejaţi de către jurnalişti şi priviţi ca nişte salvatori ai democraţiei şi dreptăţii profanate de fosta guvernare comunistă, liderii coaliţiei de guvernare din Republica Moldova se enervează când sunt puşi să răspundă la întrebări frontale. Au trecut peste 140 de zile de la preluarea guvernării de către Alianţa pentru Integrare Europeană, dar dezvăluirile promise de democraţi în campania electorală despre abuzurile clanului Voronin – lipsesc. Nici o vorbă de cei care au privatizat ilegal hoteluri, fabrici şi uzine. Tăcere în privinţa exproprierilor abuzive! Procurorii cuminţi vor să convingă presa că lucrează la dosarul protestelor violente din aprilie 2009. Pe acest fundal de linişte suspectă, am început să ne interesăm unde a intervenit blocajul. În Republica Moldova, Procuratura este cea care trebuie să investigheze abuzurile de care vorbeam mai sus. Aşa că am încercat să aflăm cum a ajuns Valeriu Zubco în funcţia de procuror general al Republicii Moldova. Mai exact – care din cele 4 componente ale coaliţiei de guvernare l-a propus pe Zubco pentru această funcţie? Întrebarea l-a deranjat pe liderul Alianţei Moldova Noastră, Serafim Urechean – unul din liderii coaliţiei de guvernare:

„Corespondent DW: – Cine l-a propus pe domnul Zubco pentru funcţia de procuror general?

Serafim Urechean: – L-a propus Alianţa pentru Integrare Europeană. (more…)

21/10/2009

REALITATEA TV SAU CE INTERESE ARE LA CHIŞINĂU SORIN OVIDIU VÂNTU


sorin-ovidiu-vintuDeja sunt 2 ani de cand  Voiculescu, prin Trustul Intact, şi Sorin Ovidiu Vântu, printr-o firmă paravan din Cipru, s-au implicat într-un proiect media major (pentru scara Republicii Moldova) care serveşte, conform presei din Basarabia, unor interese legate direct de „patronul” comunist al Moldovei, ex-generalul Voronin.

De ce Vântu şi Voiculescu – respectiv PSD, ar avea atâtea interese pe teritoriul Basarabiei? Dacă PSD a arătat clar în trecut cu cine şi-a consolidat legăturile – cu eşalonul Moscovei – Vântu şi Voiculescu au început relativ recent să se „manifeste” prin ograda caizilor care i-au adus lui Patriciu miliardul.

Miza acestora se învârte în jurul unei noi entităţi media, un canal de televiziune care a scos practic de pe piaţa media din Moldova singura voce a României – TVR-ul. TVR1 a fost scos din spaţiul audivizualului R. Moldova, după ce în septembrie 2007 Consiliul Coordonator al Audiovizualului – la ordinul lui Voronin – a scos la concurs frecvenţa a doua de stat pe care era difuzat postul, acordând-o unei alte companii (TLF M International). Ulterior, TVR 1 a acţionat în judecată CCA pentru decizia luată, dar a pierdut toate instanţele naţionale şi, în august, anul trecut, s-a adresat la CEDO. Guvernul R. Moldova va trebui să dea un răspuns Curţii Europene pentru Drepturile Omului (CEDO), până în februarie 2009, referitor la modul în care acum un an postul public românesc de televiziune TVR1 a fost lipsit de frecvenţă. Curtea de la Strasbourg ar putea emite o hotărâre pe această cauză până la sfârşitul anului sau la începutul lui 2010.

Până atunci, obscura firmă TLF M International „a câştigat” frecvenţa, iar TVR a fost eliminată din spaţiul media al Moldovei. În schimb, a intrat Antena Internaţional, a lui Voiculescu, după ce noul canal C 2, aparţinând TLF M International, a început să emită preluând emisiunile Trustului Intact.

Antena lui Voiculescu şi off-shore-ul lui Vântu (more…)

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.