CUGET LIBER-blog public românesc!

21/07/2011

SURPRIZE,SURPIZE!Postul Publika TV din Moldova a fost cumparat pentru Sebastian Ghita


Postul Publika TV din Moldova a fost cumparat pentru Sebastian Ghita

SEBASTIAN GHITA - noul proprietar al postului PUBLIKA TV

Surpriza de proportii pentru Sorin Ovidiu Vintu si Elan Schwartzenberg: postul Publika TV din Republica Moldova a fost cumparat de Dumitru Tira pentru Sebastian Ghita si nu pentru Vlad Filat, asa cum au crezut initial patronii de la Bucuresti. De altfel, Sebastian Ghita, managerul Realitatea TV, a fost vazut zilele trecute la Chisinau unde a avut intalniri cu directorul general al Publika Tv, Dumitru Tira, mai sustin sursele noastre. Daca relatia sa cu postul de televiziune din Moldova era fireasca inainte de vanzare, Publika TV fiind inclusa in contractul de management al patronului Asesoft International, iar Ghita asigurand plata salariilor celor 370 de angajati ai televiziunii, ulterior schimbandu-se proprietarul, ar fi trebuit sa se faca modificari si cu privire la contractul de management, modificari despre care nu stim prea multe lucruri. Totusi, spre stupoarea lui Elan Schwartzenberg, Mimi pentru apropiati, Ghita a inceput sa aiba intalniri de taina cu noul patron de la Chisinau imediat dupa ce acesta a preluat, de la Bluelink Comunicazione (Cyprus) Ltd, pachetul de actiuni al firmei care detinea postul de televiziune, Stiri Media Group. Intrebat daca Dumitru Tira a actionat in numele sau cand a cumparat postul de televiziune Publika TV, Sebastian Ghita a negat si a dat o alta explicatie vizitelor sale recente la Chisinau. ‘Merg destul de des la Chisinau pentru ca am de recuperat niste bani de acolo, de la Publika. Eu i-am sustinut pe ei in perioada contractului de management, pentru ca Publika era in contractul de management, si imi sunt datori cu 2 milioane de euro’, ne-a declarat Sebastian Ghita. Desi, din motive de inteles, n-a confirmat operatiunea care, acum, le da frisoane lui Mimi si Nus, neobisnuiti sa ia teapa la asemenea nivel, Ghita ne spune totusi ca datoria care greveaza Publika TV este mai mare cu o jumatate de milion de euro decat pretul pe care cumparatorul l-ar fi platit pentru postul tv.Asadar, dupa achitarea celor 1,5 milioane de euro, ce reprezinta pretul tranzactiei, anuntat oficial de Mimi Schwartzenberg, Dumitru Tira ar trebui sa plateasca inca doua milioane de euro catre Ghita, suma care il cam depaseste pe omul de afaceri moldovean. El a declarat deja, luna trecuta, ca a facut un efort de anvergura platind suma ceruta de vanzator. ‘Am decis sa fac acest efort avand in vedere valoarea acestui post de televiziune si a echipei care a dat dovada de profesionalism. Publika TV este deja un brand pe piata media din Moldova. Este prima mea investitie de o asemenea anvergura si am deplina convingere ca intr-un an si jumatate va fi una profitabila’ – a declarat Tira dupa ce tranzactia a fost oficializata. Declaratiile si miscarile care au insotit vanzarea Publika lasa loc la multe interpretari privind beneficiarul final al afacerii. Ioana Vintu a fost trimisa la Chisinau ca emisar al tatalui eiSpre exemplu, dupa ce a anuntat ca a preluat controlul Realitatea Media SA, prin cumpararea de la Ionut si Ioana Vintu a actiunilor detinute de ei la compania Bluelink Comunicazione (Cyprus) Limited, si ca, astfel, Vintu nu mai are nicio legatura cu Realitatea TV, Mimi Schwartzenberg ne-a surprins anuntand ca a desemnat-o pe fiica lui SOV sa negocieze, la Chisinau, vanzarea Publika TV. Ce-o indreptatea pe Ioana Vintu sa negocieze in numele lui Elan o asemenea afacere? Nimic altceva decat ‘blazonul’. De fapt, ea nu negocia, in realitate, in numele lui Mimi, ci in numele lui Vintu, era asigurarea data cumparatorului ca negociaza cu Vintu, nu cu Schwartzenberg. (more…)

21/10/2010

Plahotniuc pe jurnaliști pupincurişti îi alintă cu seri la bowling și cadouri


Asociaţia Oamenilor de Afaceri din Republica Moldova, al cărui președinte este omul de afaceri Vlad Plahotniuc, a organizat, ieri seara, la Shopping Malldova, un campionat de bowling între jurnalişti, scrieTimpul.

Astfel, aproximativ 40 de jurnaliști, selectați de asociația lui Plahotniuc după niște criterii necunoscute, au fost repartizați în echipe din câte două persoane și și-au dat toată silința să fie cei mai buni. Și asta pentru că pe învingători îi așteptau premii pe măsură – un laptop pentru locul I și câte un netbook pentru locurile II și III.

În final, premiul I a mers la echipa revistei economice „Profit”. Pe locul doi şi trei s-au clasat echipele agenției InfoMarket şi, respectiv, echipa publicaţiei Ekonomiceskoe obozrenie „Logos-Press”.

Printre reprezentanții presei care au participat la evenimentul organizat de asociația condusă de controversatul Vlad Plahotniuc au fost văzuți și jurnaliști de la Publika TV, Unimedia, Timpul, Infotag, InfoMarket etc.

Aceasta nu e ultima surpriză promisă de Asociaţia Oamenilor de Afaceri, mai scrie Timpul. Organizatorii au anunţat la sfârşitul concursului că vor mai avea loc astfel de campionate.

sursa: jurnal.md

14/09/2010

A cui, totuşi, este Publika TV?


Ca orice televiziune care se respectă, Publica TV este, desigur, o afacere. Dar a cui este aceasta în definitiv? Întrebarea este retorică doar în aparenţă.

A investit când îi sufla vântul în buzunare
La prima vedere, lucrurile sunt clare. Fondatorul oficial al Televiziunii Publica TV este Sorin Ovidiu Vântu. Că e o investiţie românească a trustului Realitatea-Caţavencu ne-o atestă actele. Acest fapt îl confirmă şi mogulul de la Bucureşti. La urma urmei, nici Publica TV nu ascunde că anume SOV este patronul ei oficial.

Dar cum stau lucrurile în realitate? Ce spun faptele? Puse cap la cap, acestea ne obligă să fim sceptici. Să nu-l credem pe cuvânt pe SOV. Să punem la îndoială pretenţia sa că anume el ar fi adevăratul stăpân al televiziunii de ştiri de la Moldexpo.

Bănuiam din capul locului că ceva nu-i curat cu investiţia lui SOV în Basarabia. El a venit la Chişinău în a doua jumătate a anului trecut, când devenise limpede că afacerile sale nu mai merg strună. Imperiul său mediatic se prăbuşea. În 2009, şi-au suspendat activitatea ori au dat faliment mai multe publicaţii print care aparţineau trustului Realitatea Caţavencu. Printre ele se numărau şi ziare de tradiţie precum „Cotidianul” sau „Ziua”. (more…)

03/09/2010

Petru Bogatu: Ce caută Cozmin Guşă la Publica TV?


Dacă nu merge Mahomed la munte, vine muntele la Mahomed. Altminteri zicând, dacă nu se duce Plahotniuc la televiziune, vine Publika TV la el acasă.

Un agent de influenţă deconspirat

Invitat alaltăieri la emisiunea „Fabrika”, controversatul om de afaceri nu a catadicsit să vină, ca toţi oamenii, în studio, ci a insistat să răspundă la întrebările jurnaliştilor chiar din biroul său. De ce nu? De ce să se ducă te miri unde, când tot de ce are nevoie i se aduce la domiciliu? Când, vorba poetului, până şi lumea i se pune la picioare. Necum televiziunea! De ce să nu îmbine, de bună seamă, plăcutul cu utilul chiar la el acasă, unde, spune un proverb rusesc, şi pereţii te ajută?

Ei bine, în timp ce toată lumea urmărea nemaipomenita minunăţie de la „Fabrika”, atenţia mi-a fost atrasă de un alt oaspete inedit al televiziunii lui Vântu. În cadrul aceleiaşi emisiuni, şi-a făcut apariţia nimeni altul decât nu mai puţin controversatul om politic de pe malurile Dâmboviţei, Cozmin Guşă. Deşi i-a umblat gura ca o meliţă, acesta nu a strălucit. A strecurat vreo două mesaje descurajante contra AIE. A băgat câteva strâmbe ridicole împotriva premierului Vlad Filat, dându-se astfel de gol că-i un politician de carton, cusut cu aţă albă. În rest, ne-a bătut capul cu te miri ce şi tocmai de aceea riscă mult ca prezenţa sa la Publika TV să fie trecută cu vederea. Nu se poate! Ar fi mare păcat dacă s-ar întâmpla aşa.

Cu toate că e un actor mic, un liliputan care interpretează doar roluri secundare şi cu precădere comice pe scena politică românească, ieşirea sa la rampă în Republica Moldova este simptomatică. Vorba e că acest Cozmin Guşă e un agent de influenţă al Moscovei în România pe care ruşii l-au deconspirat acum câţiva ani. Dar nu pentru că-şi făcea prost meseria şi urma să fie pensionat. Dimpotrivă. Era tânăr şi de mare perspectivă. De aceea a fost legalizat pentru efectuarea unui experiment politic prin care să verifice dacă poate sau nu un partid filorus să se impună în faţa alegătorilor români. Misiunea era imposibilă şi, după cum era de aşteptat, omul Moscovei din Bucureşti a eşuat lamentabil chiar la proximele alegeri. Dar nu a rămas, desigur, fără front de lucru. (more…)

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.