CUGET LIBER-blog public românesc!

14/02/2012

…de Grigore Vieru


 

5 comentarii »

  1. SCRISOARE DIN BASARABIA

    Cu vorba-mi stramba si pripita
    Eu stiu ca te-am ranit spunand
    Ca mi-ai luat si grai si pita
    Si-ai navalit pe-al meu pamant.
    In vremea putreda si goala
    Pe mine, frate, cum sa-ti spun,
    Pe mine m-au mintit la scoala
    Ca-mi esti dusman, nu frate bun.
    Din Basarabia va scriu,
    Dulci frati de dincolo de Prut.
    Va scriu cum pot si prea tarziu,
    Mi-e dor de voi si va sarut.
    Credeam ca un noroc e plaga,
    Un bine graiul cel slutit.
    Citesc azi pe Arghezi, Blaga
    Ce tare, Doamne,-am fost mintit!
    Cu pocainta nesfarsita
    Ma rog iubitului Isus
    Sa-mi ierte vorba ratacita
    Ce despre tine, frate,-am spus.
    Din Basarabia va scriu,
    Dulci frati de dincolo de Prut.

    Va scriu cum pot si prea tarziu,
    Mi-e dor de voi si va sarut.
    Afland ca frate-mi esti, odata
    Scapai o lacrima-n priviri
    Ce-a fost pe loc si arestata
    Si dusa-n ocna la Sibiri.
    Acolo-n friguroasa zare,
    Din drobul mut al lacrimei
    Ocnasii scot si astazi sare
    Si nu mai dau de fundul ei.
    Din Basarabia va scriu,
    Dulci frati de dincolo de Prut.
    Va scriu cum pot si prea tarziu,
    Mi-e dor de voi si va sarut

    Comentariu de Alex — 19/01/2009 @ 00:44 | Răspunde

  2. Nu am, moarte, cu tine nimic,
    Eu nici măcar nu te urăsc
    Cum te blestema unii, vreau să zic,
    La fel cum lumina pârăsc.

    Dar ce-ai face tu şi cum ai trăi
    De-ai avea mamă şi-ar muri,
    Ce-ai face tu şi cum ar fi
    De-ai avea copii şi-ar muri?!

    Nu am, moarte, cu tine nimic,
    Eu nici măcar nu te urăsc.
    Vei fi mare tu, eu voi fi mic,
    Dar numai din propria-mi viaţă trăiesc.

    Nu frica, nu teamă,
    Milă de tine mi-i,
    Că n-ai avut niciodată mamă,
    Că n-ai avut niciodată copii.

    Comentariu de Alex — 19/01/2009 @ 11:29 | Răspunde

  3. Sînt naţionalist!
    De Grigore Vieru

    Da,
    îmi iubesc mama.
    (E un păcat?)
    Şi pruncii.
    Şi fraţii.
    Şi cerul de ametist.
    Ca rezumat,
    Sînt na-ţi-o-na-list !

    Da,
    graiul mi-i sfînt –
    În viaţa mea
    El nu este un simplu turist,
    E chiar Patria.
    Într-un cuvînt,
    Sînt na-ţi-o-na-list !

    Da,
    urăsc pe mancurt.
    Mi-i dragă doina
    prin care exist.
    Nu mă tîrîi slugarnic.
    Pe scurt,
    Sînt na-ţi-o-na-list !

    Da,
    hora nu vreau
    să o schimb
    Pe cazacioc ori pe twist.
    Port suferinţa de neam
    ca pe un nimb.
    Sînt na-ţi-o-na-list !

    Da,
    afirm că-i prea mult
    verde-n drapel,
    Avem un drapel
    prea materialist.
    Mai aşterneţi nişte
    cer visător peste el.
    Sînt na-ţi-o-na-list !

    Da, nesocotesc tidvele seci
    Care vor să mă cârmuie
    ca artist.
    Mai trag cu ochiul
    la istoria noastră. Deci
    Sînt na-ţi-o-na-list !

    Da,
    n-am vrut să mă însoţesc
    cu Satan
    N-am prăjit creieri umani
    pe unt poliţist.
    Omeneşte întreb:
    de ce am murit în Afganistan?!
    Sînt na-ţi-o-na-list !

    Da,
    vremea în care trăim
    E tot mai isterică,
    Îmi vine să urlu
    în muzeul satului
    cu profil ateist:
    „Scoateţi
    mitraliera
    din biserică!”
    Sînt na-ţi-o-na-list !

    Da,
    te întreb pe tine,
    binevoitorule,
    care-ai adus tutunul şi pesticidele:
    Ce ai cu surorile noastre
    din câmpul cel trist –
    Ai primit vreun ordin cumva,
    ţi-a ordonat cineva: ucide-le?!
    Sînt na-ţi-o-na-list !

    Da,
    sînt contra
    plevei migratoare
    Care se crede
    un dar minunat.
    Sînt contra să prăsiţi la noi
    uzina de calculatoare –
    N-am ce să număr, tovarăşi,
    Aproape totul
    mi s-a luat

    Da,
    aproape totul
    mi s-a răpit.
    La curgerea Prutului meu
    nu pot nici măcar să asist.
    Totuşi
    viaţa mi-i dragă,
    merg spre dînsa grăbit.
    Sînt na-ţi-o-na-list !

    Comentariu de Alex — 30/01/2009 @ 16:53 | Răspunde

  4. Pacat ca s-a dus si asta.

    Comentariu de Minea Adrian — 02/02/2009 @ 23:39 | Răspunde

  5. Adriane,asta cum scrii tu,are un nume-Grigore Vieru.

    Comentariu de Alex — 03/02/2009 @ 01:53 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

