CUGET LIBER-blog public românesc!

21/07/2011

SURPRIZE,SURPIZE!Postul Publika TV din Moldova a fost cumparat pentru Sebastian Ghita


Postul Publika TV din Moldova a fost cumparat pentru Sebastian Ghita

SEBASTIAN GHITA - noul proprietar al postului PUBLIKA TV

Surpriza de proportii pentru Sorin Ovidiu Vintu si Elan Schwartzenberg: postul Publika TV din Republica Moldova a fost cumparat de Dumitru Tira pentru Sebastian Ghita si nu pentru Vlad Filat, asa cum au crezut initial patronii de la Bucuresti. De altfel, Sebastian Ghita, managerul Realitatea TV, a fost vazut zilele trecute la Chisinau unde a avut intalniri cu directorul general al Publika Tv, Dumitru Tira, mai sustin sursele noastre. Daca relatia sa cu postul de televiziune din Moldova era fireasca inainte de vanzare, Publika TV fiind inclusa in contractul de management al patronului Asesoft International, iar Ghita asigurand plata salariilor celor 370 de angajati ai televiziunii, ulterior schimbandu-se proprietarul, ar fi trebuit sa se faca modificari si cu privire la contractul de management, modificari despre care nu stim prea multe lucruri. Totusi, spre stupoarea lui Elan Schwartzenberg, Mimi pentru apropiati, Ghita a inceput sa aiba intalniri de taina cu noul patron de la Chisinau imediat dupa ce acesta a preluat, de la Bluelink Comunicazione (Cyprus) Ltd, pachetul de actiuni al firmei care detinea postul de televiziune, Stiri Media Group. Intrebat daca Dumitru Tira a actionat in numele sau cand a cumparat postul de televiziune Publika TV, Sebastian Ghita a negat si a dat o alta explicatie vizitelor sale recente la Chisinau. ‘Merg destul de des la Chisinau pentru ca am de recuperat niste bani de acolo, de la Publika. Eu i-am sustinut pe ei in perioada contractului de management, pentru ca Publika era in contractul de management, si imi sunt datori cu 2 milioane de euro’, ne-a declarat Sebastian Ghita. Desi, din motive de inteles, n-a confirmat operatiunea care, acum, le da frisoane lui Mimi si Nus, neobisnuiti sa ia teapa la asemenea nivel, Ghita ne spune totusi ca datoria care greveaza Publika TV este mai mare cu o jumatate de milion de euro decat pretul pe care cumparatorul l-ar fi platit pentru postul tv.Asadar, dupa achitarea celor 1,5 milioane de euro, ce reprezinta pretul tranzactiei, anuntat oficial de Mimi Schwartzenberg, Dumitru Tira ar trebui sa plateasca inca doua milioane de euro catre Ghita, suma care il cam depaseste pe omul de afaceri moldovean. El a declarat deja, luna trecuta, ca a facut un efort de anvergura platind suma ceruta de vanzator. ‘Am decis sa fac acest efort avand in vedere valoarea acestui post de televiziune si a echipei care a dat dovada de profesionalism. Publika TV este deja un brand pe piata media din Moldova. Este prima mea investitie de o asemenea anvergura si am deplina convingere ca intr-un an si jumatate va fi una profitabila’ – a declarat Tira dupa ce tranzactia a fost oficializata. Declaratiile si miscarile care au insotit vanzarea Publika lasa loc la multe interpretari privind beneficiarul final al afacerii. Ioana Vintu a fost trimisa la Chisinau ca emisar al tatalui eiSpre exemplu, dupa ce a anuntat ca a preluat controlul Realitatea Media SA, prin cumpararea de la Ionut si Ioana Vintu a actiunilor detinute de ei la compania Bluelink Comunicazione (Cyprus) Limited, si ca, astfel, Vintu nu mai are nicio legatura cu Realitatea TV, Mimi Schwartzenberg ne-a surprins anuntand ca a desemnat-o pe fiica lui SOV sa negocieze, la Chisinau, vanzarea Publika TV. Ce-o indreptatea pe Ioana Vintu sa negocieze in numele lui Elan o asemenea afacere? Nimic altceva decat ‘blazonul’. De fapt, ea nu negocia, in realitate, in numele lui Mimi, ci in numele lui Vintu, era asigurarea data cumparatorului ca negociaza cu Vintu, nu cu Schwartzenberg. Altfel, experienta in afaceri a fiicei lui SOV e sublima, dar lipseste, cu exceptia combinatiei cu Ricky Tufeanu, directorul de IT de la Realitatea TV, alaturi de care a infiintat o firma, Online Business Consulting. Societatea Ioanei se ocupa cu prelucrarea datelor si administrarea paginilor de web, deci n-are legatura cu misia primita pe spatiul negocierii pe piata mass-mediei moldovenesti. Prezentata, totusi, ca ‘specialista’ in ‘relatiile cu piata media din Moldova’, conform unui site apropiat lui SOV, Ioana Vintu a sondat atent lumea de peste Prut si, dupa negocieri intense cu mediile de afaceri controlate de Vladimir Plahotniuk – SOV-ul miniatural de la Chisinau – l-a ales pe Dumitru Tira. Din motive de continuitate, avea sa justifice apoi, alegerea, Mimi Schwartzenberg. ‘Am avut mai multe oferte de la mai multe grupuri, dar, pentru continuitate, dar si din respect pentru el, am ales sa preia postul’ – a declarat Mimi pentru oficiosul paginademedia.ro. Interesant este faptul ca, spune Mimi, nu a contat neaparat oferta financiara. Pentru orice om de afaceri, mai ales pentru unul evreu, asta pare un nonsens. Iata cum a justificat el de ce nu l-a ales, spre exemplu, pe ‘Vintu de la Chisinau’, Plahotniuk: ‘Poate ceilalti nu il sustineau in continuare, poate nu ar fi urmat aceeasi linie editoriala, poate ar fi optat pentru un alt management’ – a spus Mimi Schwartzenberg oficiosului amintit. Culmea, spunea afaceristul lui Vintu, i-a vandut postul tv lui Dumitru Tira, pentru doar 1,5 milioane de euro, ‘din respect pentru el, pentru linia editoriala inceputa, desi oferta lui a fost ceva mai mica decat a celorlalti’. I-a vandut mai ieftin, adica, din respect! Sigur, aceasta este o justificare anosta pentru o vanzare cu dedicatie, pentru ca din informatiile noastre, beneficiarul final al afacerii ar fi urmat sa fie premierul Vlad Filat, liderul PLDM. Numai ca, intre Vladimir Plahotniuk, prim-vicepresedintele Parlamentului Republicii Moldova, si premierul Vladimir Filat, Publika TV ajunge, iata, la Sebastian Ghita, navetist-‘recuperator’ (zice-se) pe ruta Bucuresti-Chisinau. ‘Micul ticalos santajabil’, cum l-a numit Vintu pe cel cel de la care a cerut, sub amenintare cu moartea, taxa de protectie, este pe punctul de a prelua, culmea, pe principiul santajat la santajist trage, chiar ‘sistemul de santaj’ al lui Vintu din Moldova. ‘In Republica Moldova sunt putine investitii romanesti, Rompetrol, BCR, Petrom. Din pacate sunt unii care investesc onest sau unul care este Vintu care incearca sa instituie un sistem de santaj pentru a obtine si de acolo fonduri. Am convingeri, am simtit pe pielea mea. Asa face Nus si in Republica Moldova. Sper ca politicienii moldoveni sa nu aiba abordari precum cele ale politicienilor romani si sa nu plateasca’ – declara Traian Basescu, anul trecut, in cadrul unei intalniri cu fostul presedinte interimar moldovean Mihai Ghimpu. Desi a fraierit o judecatoare, Vintu doarme linistit la el in celulaVanzarea controversata a Realitatea TV, insotita acum de vanzarea cu final neasteptat a Publika TV sunt semne concrete ca Vintu s-a dus pe copca. Oricum, 10 iunie el are primul termen in dosarul de santaj, ceea ce inseama ca e dus pe copca cea buna. Desi era cat pe ce sa-si atinga scopul dupa asa-zisa ‘surpriza’ facuta lui Traian Basescu, adica sa scape de greaua povara a celulei de arest, pervertind mintea unei judecatoare superficiale, justitia s-a autoreglat si Vintu doarme linistit, cum e firesc, la el in celula. Judecatoarea Gratiela Lazureanu, cea care a cerut punerea in libertate a lui Vintu, este victima perfecta a acestuia si a actionat conform planului pus la cale de SOV. Ea a argumentat ca Vintu nu reprezinta un pericol social, caz in care trebuie pus in libertate, prin faptul ca el ar fi vandut Realitatea TV, iar santajul de care era acesta acuzat ramanea fara obiect dupa ce motivul santajului ar fi disparut. Iata enormitatea spusa concret de judecatoarea Lazureanu care isi argumenteaza afirmatiile nu cu dovezi, ci cu declaratii publice ale infractorilor. ‘Este notorie imprejurarea ca dupa arestarea preventiva familia inculpatului Sorin Ovidiu Vintu a vandut actiunile pe care le detinea la SC Realitatea Media, iar in consecinta nu se mai poate retine ca acesta are un interes actual in derularea acelui contract, deci nu mai exista niciun interes de natura sa ii determine pe inculpati sa intervina intr-un mod sau altul in derularea contractului’ – a spus doamna Gratiela de la Judecatoria Sector 1. Pentru aceasta judecatoare, faptul ca Elan Schwartzenberg a iesit la televizor sa spuna ca a cumparat firma lui SOV este o dovada suficienta ca tranzactia a avut loc. Ea il crede pe Mimi pe cuvant. Numai ca, asa cum o arata si documentul aparut ieri pe reportervirtual, la aproape trei saptamani dupa ce Elan (Mimi) Schwartzenberg a declarat ca a cumparat Bluelink Comunicazione (Cyprus) Ltd, firma ce detine Realitatea Media SA, off-shore-ul cipriot era condus de catre acelasi nelipsit paravan al lui Vintu, Vitalie Dobanda. Cum argumenta Mimi ciudatenia? Simplu: n-au fost modificate informatiile din documente. Presupunand ca nu minte, desi e absurd, asta inseamna totusi ca daca judecatoarea Gratiela Lazureanu, cand a decis punerea in libertate a lui Vintu pe motiv ca ‘este notorie imprejurarea ca’… a vandut Realitatea, ar fi cerut dovada vanzarii, ea ar fi primit documentul din care rezulta ca tranzactia n-a avut loc si ca bate campii cu gratie, pe o melodie compusa de Sorin Ovidiu Vintu. Asadar, surpriza anuntata de Vintu pentru Basescu, cand a devenit cert faptul ca isi va petrece vara in puscarie, era de fapt un scenariu disperat construit pentru a-i fraieri pe judecatorii de tipul Lazureanu. Culmea, era cat pe ce sa-i iasa! La fel ca la Publika TV.

sursa: curentul.ro

Anunțuri

2 comentarii »

  1. Intrebarea intrebarilor este insa – de unde are D.Tara un milion jumatate de euro pentru a procura ieftin actiunile Publika TV?

    Raspuns – de la Kiril Lucihski, fiul fostului secretar al CC al PCUS si fos secretar 2 al CC al PC din Tagikistan! Adica investitia romaneasca, fie ea si a lui Vantu, a ajuns pe mainile unui grangur rosu, acoperit de un patron interpus, cu chilotii rupti in cur! ––––––
    comentariul e de pe curent.ro .Acum lucrurile devin mai clare

    Comentariu de Alex — 21/07/2011 @ 15:59 | Răspunde

  2. elan ,ghita ,vantu…hahaha astia au bani numai din tepe cu bani publici (bine vantu a mai luat un ,,pic” si in ,,biznisu” cu privati aka fni)
    toti sunt caca maca….ideea e ca , nu se schimba nimic.baietieteii din psd si-au rotit cadrele (,,patronii”).la fel face si pdl….pulimea platteste nota de platat si respecta ,,legilii”…like always…
    ps:pulimea isi merita soarta…atat pot,atata vor,atat stiu….shit happens….

    Comentariu de gigi — 11/12/2011 @ 11:21 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: