CUGET LIBER-blog public românesc!

04/12/2007

Laptopuri „made in” Romania

Filed under: Diverse — .. @ 13:35

Compania romaneasca Maguay, care produce computere personale si servere atat pentru utilizatori individuali, cat si pentru firme, a lansat ieri oficial si o gama proprie de laptopuri, eXpertBook.

lo
Astfel, Maguay devine a doua companie romaneasca dupa Altex – laptopuri marca Myria, care produce computere portabile „made in Romania”. Compania si-a propus ca anul viitor sa vanda intre 3.000 si 5.000 de unitati pe piata autohtona.

Gama eXpertBook este compusa in acest moment din patru modele: 5NV – pret 1.090 euro, 4G – 750 euro, 3NV – 990 euro si 3G – 960 euro. Computerele includ unitati optice de scriere DVD dual layer (n.r. – DVD-ul poate fi scris pe ambele fete), conectori pentru reteaua LAN (retea locala) si modem, module pentru comunicatii fara fir (Wi-Fi si Bluetooth), camere web, cititoare de carduri si porturi pentru conectarea dispozitivelor externe (video, audio, stocare – s.a.). Toate cele patru laptopuri au doi ani garantie si pot fi imbunatatite de catre utilizatori cu componente noi.

„Maguay eXpertBook este un notebook construit la standarde de calitate maxima, ce poate concura cu oricare dintre sistemele oferite de marcile internationale, atat din punct de vedere al performantelor, cat si al valorii”, crede Eduard Pughin, managerul operational al Maguay.

In Romania lider pe segmentul de computere portabile este compania Fujitsu&Siemens Computers, cu o cota de piata de aproximativ 24%

MAGUAY

Laptop eXpertBook 5NV

> Procesor: Intel Merom T7700 (2,4 Ghz)

> Dimensiune ecran: 15,4 inchi

> Placa video: NVIDIA GeForce 8600M GS 256MB VRAM

> Capacitate hard disk: 200 GB

> Memorie: 2 GB DDR2

> Sistem de operare: Windows Vista Business sau Windoes XP professional

68 comentarii »

  1. Dar ce….? 😀 Tu ai vazut putini romani catolici?Eu tot sunt roman si catolic 🙂 Ce faci,ma mananci prajit acuma 😛 ?

    Comentariu de Alex — 12/12/2007 @ 17:23 | Răspunde

  2. Alex, tu ai vazut in ultima vreme Romania? Iti spun ca nu mai e asa mare incrancenarea cum era imediat dupa revolutie. Oamenii privesc detasat aspectele religioase, nationale, etc, orice ne face diferiti. Noi si eu nu privesc ca pe o lupta aceasta varietate.

    Ma referam la alegerea pe care a facut-o varul meu (intr-un liceu roman) cu toate ca era pe jumatate maghiar, era catolic si deci avea o aplecare catre o colectivitate maghiara si nu romana. Asa a ales el, sa studieze intr-un liceu roman.

    PS Mie-mi plac mai mult bisericile catolice, ca au bancute si meditatul intr-o biserica catolica nu inseamna penitenta membrelor inferioare si a varicelor. Dar nu cred ca mi-as schimba religia numai de asta.

    Alex, iei in tragic tot ce spun.

    Comentariu de George — 12/12/2007 @ 17:40 | Răspunde

  3. George,sunt multi care gandesc romaneste.Acei ce urasc asa au fost educati de rusi,la tot pasul spuneau ca romanii erau rai,ca-i bateau pe moldoveni,ca romanii au fost cu fascistii si multe altele.Dar e destul sa intre in contact cu cei din Romania,ca pe loc isi schimba parerea,de asta si Voronin nu doreste ca sa avem hotarul deschis,se teme ca oamenii isi vor schimba parerile inspre bine,dar n-are incotro,o sa se termine toate ,o sa-i cante si lui cucul ceasul 😀 Acuma ca au furat bradul a crescut mania oamenilor fata de el,il injura si rusii chiar,crede-ma.Sa vezi cum tortureaza tampitul pe chisinauneni pentru ca au perdut alegerile locale,a dat ordin celora de la CET sa scumpeasca pretul la caldura,au scumpit pretul pentru apa si toti spun ca vor mai fi scumpiri,sper ca o sa le ajunga cutitul la os si se vor revolta.

    Comentariu de Alex — 12/12/2007 @ 17:41 | Răspunde

  4. La com 53.Am glumit,nu vezi ca am bagat niste zambete pe acolo 😀 Stiu numai ca unii au pica pe catolici,am citit in zarul ZIUA un articol scris de George Damian si-l critica pe Patriarhul Daniel ca doreste o apropiere de Biserica Catolica,nu mi-a placut de loc articolul,a cazut in ochii mei Damian,inainte citeam des articolele lui,de la Ziua el scrie cel mai mult despre RM,acum il mai trec cu randul.

    Comentariu de Alex — 12/12/2007 @ 17:47 | Răspunde

  5. Iarasi redobandiri Alex 🙂
    http://xtall.wordpress.com/2007/12/12/ordin-nr-3181c/
    as vrea sa cred ca e un fel de replica la bazaconiile lui Voronin 😛
    (ps: ce ma bucura chestia asta , daca ai ip fix pot sa-ti dau acces la soft legislatie remote pc ca-mi vine cam greu de aici)

    Comentariu de Xtall — 13/12/2007 @ 00:17 | Răspunde

  6. Referitor la discutia anterioara, rusi=probleme, rusii nu vor gindi niciodata romaneste (sau moldoveneste 🙂 ) nu vor gindi nici macar democratic, totul se rezuma la rusia si ce reprezinta ei ca rusi in contextul ca Rusia e un imperiu maret, se vor mindri, vor cauta tot timpul sa fie mai presus cu ceva din cauza asta, de asta nu vezi asa ceva la altii, nu au imperii nu au cu ce sa tina coada pe sus 😛 si nici nu ai intereseaza cum ai intereseaza pe rusi.
    Cred ca si voi ati prins ceva din mircobul rusiei marete si mentalitatea rusa, zic asta pentru ca vad de multe la voi ori ura .
    Ura iar o mai vad atunci cind cei de acolo nu pot rezolva ceva, imediat apare ca „solutie” – „Romania e de vina” si arunca tot felul de gunoaie, devin chiar dispretuitori si de natie si de tot ce e romanesc.
    Crede-ma, asa ceva nu vezi la unguri.
    Se pune prima data accent pe social dreptate si democratie pentru TOTI ca OAMENI si abia dupa aia vine natiunea iar aia e pentru ei, in familie in sinea lor, nu fac parada cu sentimente nationale cum fac altii (dar de fapt nu fac nimic) si e mai cinstit asa.

    Comentariu de Xtall — 13/12/2007 @ 00:46 | Răspunde

  7. La mine IP e dinamic,ai uitat?Apropo,ce scriu prin Anglia despre tampeniile lui Voronin?Poate trimiti vreun material despre el cum a furat bradul!Pana acum in scenetele de Craciun lupul era cel care incerca sa strice sarbatorile copiii,acum au sa-l inlocuiasca ,au sa-l puna pe Voronin in locul lui 😀

    Comentariu de Alex — 13/12/2007 @ 09:09 | Răspunde

  8. Xtall,bucura-te,adminul curajului ti-a postat lista cu cetatenii pe site,de data asta a fost cinstit,a indicat si sursa,blogul tau 😀

    Comentariu de Alex — 13/12/2007 @ 09:32 | Răspunde

  9. Da, este o parte hidoasa a caracterului basarabenilor provenit in exclusivitate de la rusi.

    Ceea ce m-a frapat in decursul timpului o reprezinta aceasta translatie a mentalitatii de tip sovietic (eu cred ca e de sorginte rusa). Rusii chiar cred sincer in sinea lor ca provin dintr-o natiune mareata. Bine, nu comentez ca aceasta mentalitate face bine la moralul populatiei (pe asta si mizeasa atat conducatorii rusi) dar ea este folositoare exclusiv in interiorul natiei. In fapt, caracterul exprimat de poporul pur rus este sintetizat in MOJICIE.

    Aceasta trasatura urata a fost insusita, am observat eu, in special de oamenii tineri din Basarabia. De asta sunt sceptic Alex, in ceea ce priveste RM.

    Rusii iubesc sa fie subjugati, iubesc teroarea. Daca ar fi aruncati in mijlocul unui spatiu democratic, ar tanji dupa vremurile in care au fost oprimati. La fel si tineretul din RM tanjeste dupa maretia poporului rus, tanjeste sa fie dominat si supus. Chiar accepta cu placere aceasta stare. Le place sa fie „calariti” de rusii „de la centru”.

    Comentariu de George — 13/12/2007 @ 12:48 | Răspunde

  10. Mai usor cu Stalin la TV 5 de Dan CIACHIR

    „Mi-am amintit ca, in ocurenta cu propaganda oficiala, pe 5 martie 1953, cand a incetat din viata „parintele popoarelor”, romanii, indeosebi cei de la sate, s-au imbatat de bucurie, mai ales cu secarica, cuvant greu de echivalat in franceza – un soi de absint sau de calvados proletar. Intrucat la noi moartea lui Stalin nu putea fi resimtita ca o durere, ci contrariul ei, au existat episoade tragicomice in care unii profesori si-au luat la palme elevii scosi la ceremoniile funerare ca sa planga…”

    http://www.ziua.ro/display.php?data=2007-12-13&id=230656

    Si eu am astfel de informatii de la oameni care au trait pe acele timpuri. Articolul merita citit.

    Comentariu de George — 13/12/2007 @ 14:03 | Răspunde

  11. Basarabenii nu sunt rusi ci romani George ,asa ca nu-i pune intr-o oala cu ei.Cand ai fost ultima data pe la noi sa stai cu oamenii simpli?Eu sunt de aici si n-am observat nici un fel de maretie,rusii da,au acest sentiment,probabil ca din cauza ca sunt mereu sub influenta vodcei.Iar pe Stalin chiar si rusii l-au condamnat inca de pe timpurile lui Hrusciov,il venereaza numai vreo cativa retrogradati,nu te supara dar ai ceva la tine care nu-mi place,faptul generalizezi,judeci dupa cativa dobitoci filorusi de pe curaj pe toti,indivizi de astea printre tineret sunt foarte putini,ar trebui sa faci o vizita pe la noi si sa stii ca foarte multi basarabeni se supara pe cei din Romania ca le spuneti rusi ,inclusiv si mia nu-mi place asta,ar trebui sa va debarasati de stereotipul asta de gandire,cand intalnesti un basarabean si-i spui”Mai rusule”il ranesti foarte tare,suntem romani si dorim sa fim asa tratati.

    Comentariu de Alex — 13/12/2007 @ 17:21 | Răspunde

  12. Eu nu am spus ca sunteti rusi, ci am spus ca ati impumutat aceeasi meteahna a rusilor (ceea ce am scris mai sus la 59). E o altfel de mentalitate decat cea cu care suntem noi obisnuiti (cei din tara). E ceea ce sria Ana aia de le ProTV.

    Eu nu generalizez, oamenii sunt diferiti, gandesc diferit -sigur ca DA. Am spus numai ca la tendinta generala a intregii societati basarabene luate ca o suma (sau daca ai face o medie aritmetica a tuturor oamenilor din Basarabia) va apropiati de acea mentalitate care este imprumutata de la rusi. Adica va identificati mai aproape de acea mentalitate decat cea pe care o avem noi.

    Aceasta, cum am spus, nu este a voastra din nastere ci este imprumutata de la rusi. Atat, te rog sa nu spui altceva ce nu am spus „ai ceva la tine care nu-mi place,faptul ca generalizezi,judeci dupa cativa dobitoci filorusi de pe curaj pe toti”.

    Deci, Alex eu nu am generalizat. Aceasta mentalitate este, daca vrei un summum, al mentalitatilor individuale. Prin asta eu nu incerc sa va ofensez ci are doar caracter de observatie.

    Comentariu de George — 13/12/2007 @ 18:19 | Răspunde

  13. “ai ceva la tine care nu-mi place,faptul ca generalizezi,judeci dupa cativa dobitoci filorusi de pe curaj pe toti”.Asta eu am spus,nu tu,am avut in vedere ca ne judeci pe toti dupa cativa insi.Totusi gresesti ,nu gandim noi ca rusii,ca sa te convingi fa o vizita la noi in Moldova.Sper ca nu esti suparat 🙂

    Comentariu de Alex — 13/12/2007 @ 21:19 | Răspunde

  14. Stai linistit, ca nu ma supar eu asa usor.
    Sigur ca ai spus tu, doar am pus intre ghilimele. Eu doar am dorit sa-ti spun ca nu generalizez era numai o remarca sau o observatie. Nu cred ca nu ai dori sa fac remarci sau sa imi psun o opinie care nu este un repros ci o simpla remarca.

    Asa e cred ca cel mai bine este sa cunosti oemnaii la ei acasa. Nu am avut pana acum ocazia sa vin pe acolo. Inteleg ca si tu ai copii si stii cum e cand ai copii nu prea ai timp iar acel foarte purin timp liber (jumatate din concediu mi-l fac undeva departe sa uit de grijile de zi cu zi si de mohoreala din Romania (si din partea asta de Europa inca neeliberata de CENUSIU). Vor veni ele si timpuri mai bune pentru noi.

    Comentariu de George — 14/12/2007 @ 00:04 | Răspunde

  15. Nu are habar nimeni aici de ce se intampla acolo Alex
    Nici nu sint interesati.
    am spus citorva cunostinte povestea cu bradul 😛
    Au ramas uimiti, unu zise ca sa ai ia politia 🙂 asta ca sa vezi ca habar nu au cu ce se manaca acolo mentalitatea democratica cu politia.
    Adica lumea nu-i vine sa creada ca nu se poate pe cinstite (cum e la ei), e neverosimil pentru ei sa spui ca politia face stfel.
    Nu te cred in prima faza, in a doua faza devin sceptici de ce fel de democratie o fi aia, ultima faza e indiferenta, un fel de sa faca ce stiu ei, e treaba lor.

    Comentariu de Xtall — 14/12/2007 @ 00:12 | Răspunde

  16. Uite, am citit undeva pe Gandul de azi un articol care am vazut ca este postat si pe la voi.

    Ma rog era vorba de „Provocări” şi „provocaţii”. Este o analiza lucida asa cum o vedem noi cei din Romania. Sigur ca de pe partea cealalta a Prutului lucrurile pot fi vazute altfel, dar atat timp cat ele sunt scrise de un ziarist roman, mi se pare ca reflecta opinia de aici intr-un mod mai accurat.

    Este o remarca in miezul comentariului care se pliaza foarte bine la ceea ce scriam eu mai sus : „Nici la nivel de mentalitate, nici economic, nici la nivelul administraţiei, românii nu sunt pregătiţi să se înfrăţească cu moldovenii, când din ce în ce mai puţin ne comportăm ca fraţii între noi.”

    Deci Mentalitate – Economic si Administratie.

    Alex, nu discrepantele de ordin economic si al administratiei mi se par mie relevante si hotaratoare ci cele legate de mentalitate. In mentalitate avem un gol intre NOI, intre romani si basarabeni, aici trebuie lucrat.

    Partea economica e un mizilic fata de diferenta mentala.

    M-ai intrebat de ce sunt eu (ma rog noi romanii pesimisti in legatura cu viitoarul)? Pai, pe noi ne cam sperie TREND-ul mentalitatii din cele doua state. Din pacate vectorii sunt CAM divergenti.

    Solutia ar trebui cautata in comunicare, daca cei de sus nu sunt interesati macar noi sa facem lucrul asta. (ceea ce facem noi „si” pe aici). George

    Comentariu de George — 14/12/2007 @ 15:53 | Răspunde

  17. Ce chestie am gasit 🙂 , uitativa aici la comentarii
    http://www.unimedia.md/index.php?mod=home&hmod=newsbyid&id=3046
    Nu va aduce aminte de nimic ? 😛
    mie deja imi suna un clopotel 🙂
    Am vazut si sigla curajului in colt 🙂 si un C la postari cu o caracteristica bine stiuta, si-au gasit teren acolo dupa cite se vede.
    Si metalitatile se vad.. oho …. se vad rau de tot Alex 😛

    Comentariu de Xtall — 14/12/2007 @ 16:48 | Răspunde

  18. 😀 Cine crezi ca e?!

    Comentariu de Alex — 14/12/2007 @ 18:40 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

