CUGET LIBER-blog public românesc!

20/11/2007

In timp ce Parlamentul Romaniei respinge facilitatile pentru cetatenie, Rusia le usureaza

Filed under: Stiri — Alex @ 12:18

 In timp ce Parlamentul de la Bucuresti tocmai a respins un proiect de lege privind simplificarea procedurii de dobandire a cetateniei romane, amplificand astfel suferintele a sute de mii de basarabeni si bucovineni, Rusia face pasi contrari Romaniei in aceasta directie. Conform Unimedia, zilele acestea, Duma de Stat de la Moscova a legiferat un sistem extrem de facil de acordare a cetateniei ruse. Acest sistem, care va functiona pana la 1 ianuarie 2009, prevede dobandirea pasaportului rus pentru toti doritorii din spatiul ex-sovietic, chiar daca acestia

 nu sunt domiciliati in Rusia, ci au doar autorizatii de sedere provizorie in Federatia Rusa. Amendamentele la Legea privind cetatenia Federatiei Ruse, adoptate de catre deputatii rusi miercuri, in trei lecturi, stabileste o procedura extrem de simplificata de dobandire a cetateniei ruse, care se extinde asupra solicitantilor din toate statele post-sovietice. Astfel, pentru a

dobandi cetatenia rusa, acestia trebuie doar sa-si anunte dorinta de a deveni cetateni ai Rusiei. Solicitantii pot sa fie domiciliati legal in Federatia Rusa, dar pot si sa detina doar si autorizatie

 de sedere provizorie pe teritoriul Rusiei. 

Anunțuri

18 comentarii »

  1. E logic de ce. Rusia incepe sa-si refaca cercul de influenta! Romania nu e in situatia ei! Noi chiar ne vedem de treaba!

    Comentariu de Robintel — 15/12/2007 @ 10:24 | Răspunde

  2. As dori sa dobindesc cetatenia rusa, ar fi un lucru foarte mare pentru mine.Va rog sa-mi acordati cita mai multa informatie pentru a putea dobindi cet. Federatie Ruse.

    Comentariu de Baciu Oleg — 27/01/2008 @ 19:20 | Răspunde

  3. Toata informatia o gasesti aici http://www.moldova.mid.ru/cons/gr.htm

    Comentariu de ALEX — 27/01/2008 @ 21:54 | Răspunde

  4. Alex, priveste din perspectiva Romaniei si nu a unui basarabean care doreste cetatenia romana.

    Spune-mi te rog, la ce-i serveste Romaniei acordarea cetateniei pentru grupurile de basarabeni care se bulucesc acum si nu in mod constant sau cum ai procedat tu in trecut?

    De ce ar trebui sa faca Romania acest lucru? Noua la ce ne foloseste?

    Comentariu de George — 28/01/2008 @ 18:15 | Răspunde

  5. Nu te intreb fara a avea in minte ceva. Dar astept mai intai raspunsul tau.

    Comentariu de George — 28/01/2008 @ 18:16 | Răspunde

  6. Nu prea inteleg intrebarea,dar am sa incerc sa-ti raspund.Cu cat mai multi cetateni vor avea aici la noi cetatenia romana cu atat mai mult Romania va avea tot dreptul sa se amestece in treburile Moldovei,iar cand numarul celor care detin cetatenia romana va ajunge la 50 % se va pune chestiunea organizarii unui referendum privind reunificarea tarii.Uite Rusia are deja undeva 120 de mii de cetateni rusi in Transnistria.Din cauza asta Voronin a spus cand a fost in ultima sa vizita din Moscova,ca cu cat creste mai mult numarul cetatenilor romani in Moldova ,cu atat e mai rau.
    Dar ce inseamnaasta:”cum ai procedat tu in trecut?”
    Si-ti mai spun un „secret”,eu sunt cetatean roman din 2001 😀

    Comentariu de Alex — 28/01/2008 @ 18:59 | Răspunde

  7. Pai tocmai de aia, pentru ca tu ai obtinut cetatenia din convingere.Eu cred ca sunt foarte putini asa oameni pe acolo.

    Eu tot mai mult cred ca MULTI, chiar majoritatea basarabenilor o doresc din oportunism – e o oportunitate de a avea o hartie in buzunar cu care sa poata pleca in alte tari fara viza.

    Iar eu ca cetatean care a dat votul unui partid parlamentar din tara nu sunt de acord cu o asa optica. Plus ca multi basarabeni CARE VOR OBTINE cetatenia romana tot ne vor ura indiferent daca otin ori nu cetatenia romana.

    PS Eu cred ca e hazardata problema asa cum o pui tu (adica, daca sunt peste 50% noi ne vom putea implica in RM ….Nu cred ca tine asta.

    Comentariu de George — 28/01/2008 @ 19:24 | Răspunde

  8. Unde gresesc?

    Comentariu de George — 28/01/2008 @ 19:26 | Răspunde

  9. M-au indignat foarte mult comentariile multor basarabeni (uite o mostra la Curaj Cine e Carolina Pamfil? art. 39 in jos ) care chiar si dupa ce obtin cetatenia romana ne urasc din instinct. Eu am mentionat la 65 si 66 ceva acolo, si as fi dorit sa scriu cateva lucruri pe acolo dar ma gandeam ca poate nu va inteleg.

    Tot mai mult cred ca exista o aversiune feroce in ceea ce ne priveste.

    Incercand sa ii inteleg tot mai mult, cred ca nu este OK aceasta politica de deschidere oricum a procedurilor simplificate de obtinere a cetateniei. Incep sa devin mai retinut.

    Cum am mai spus, cei ca tine sunt foarte putini si voi suferiti din cauza mancurtilot.

    Comentariu de George — 28/01/2008 @ 19:38 | Răspunde

  10. Aversiunea de care vorbesti cel mai mult la cei ce au peste 50-60 de ani,asa au fost educati,am scris de asta mai inainte,eisi sunt electoratul comunistilor si nostalgicilor dupa timpurile trecute.Generatiile mai tinere deja gandesc cu totul deferit.Tu scrii ca nu crezi ca Romania ar putea,ori ar avea tot dreptul sa intervina in afacerile RM,daca numarul cetatenilor va depasi 50%,la rusi merge si se folosesc de asta,e dau cetatenii in Transnistria la toti doritorii,si asa procedeaza in toate regiunele separatiste din spatiul postsovetic,in Abhazia,Osetia de sud.Cu cat mai multi vor detine cetatenia romana,cu atat mai repede ne vom uni.

    Comentariu de Alex — 28/01/2008 @ 21:40 | Răspunde

  11. Tu crezi ca de asta doreste una ca Carolina sau Socolenco cetatenie, ori multi si multi altii?
    Te inseli.

    De unde concluzia asta ca : „Cu cat mai multi vor detine cetatenia romana,cu atat mai repede ne vom uni.” Eu nu vad nic o legatura. Sunt doua lucruri cu totul diferite.

    Comentariu de George — 29/01/2008 @ 10:28 | Răspunde

  12. Coco bate pe politica (nespusa dar vadit vizibila a RM) de liberalizare a circulatiei cetatenilor .. sa le dea ceva, un fel de libertate, se dea chiar si cetatenii (crezi ca Voronin e contra ? 😛 eu nu cred ca e daca ar sti ca lumea o sa plece 🙂 (e o smecherie cu cetatenia, atata timp cit lumea nu ramane acolo e bine ptr ei, ptr ca dusi vor fi cei plecati nu-i doare la basca ca au alta cetatenie atata timp cit nu mai sint acolo in ochii lor sa le ceara drepturile, si asa nu vor avea sanse sa mai schimbe ceva cei cu dubla cetatenie acum ca au introdus interzicerea legislativa pe dubla cetatenie, dar cu plecatul se asigura mai mult 🙂 sa plece cit mai multi si sa nu-i mai doara capul de magariile ce se fac in RM pentru a fi mai lejer celor ramasi sa faca ce vor muschii lor in deplina lejeritate si lipsa de opozitie (cita o mai fi dispare si aia din lipsa de sustinatori) nu iese nici scandal si toata lumea e multumita.

    Coco nu e tampita cum se crede, bate exact pe nevoile oamenilor lipsiti de alternative locale, dar si nevoile conducerii actuale comuniste, daca ai vrea bine tarii, al neamului de fapt, nu numai al tau personal, asta e o tampenie mare, scapa fraiele de tot din mana la cheremul celor ramasi mai ales acum, in situatia de criza existenta cind acum e bataia si acum ar trebui sa se se joace toate cartile posibile ptr a mai putea schimba ceva.

    Comentariu de Xtall — 29/01/2008 @ 11:03 | Răspunde

  13. Problema identitara a romanilor din RM e de o prioritate maxima, nu pricep cum de nu inteleg asta, si dupa aia vin celelalte probleme cu plecatul etc…
    O sa vedeti numai ce rusie o sa se nasca acolo daca se va liberaliza cu plecarea in UE sau daca conducerea v-a face vreun acord cu terte state din UE pe tema circulatiei cetatenilor inainte sa rezolve problema identitara a tarii. nu cunosc nici un stat care sa intre in UE un fel si sa se transforme in altceva. Nu mai are cum si nu mai are nici cine … si nici nu ar mai avea rost ptr marea majoritate a oamenilor din RM, caci toate vor deveni legal impamantenite, ASA ESTE si gata.
    Dupa aia va urma un „Sa traim bine” … vb lui nea Base, asa a fost sa fie

    Comentariu de Xtall — 29/01/2008 @ 11:33 | Răspunde

  14. OK si noi ce castigam din asta?

    Ea nu e proasta, dar noi de ce am fi prosti? Cu ce ajuta acordarea cetateniei „la tot poporul din RM” Romania?

    Bun,o carolina ori un carolin ia cetatenia romana si cu acea hartie (ca altceva nu-i confera) ea poate zburda linistita unde doreste (sa nu-mi spuneti ca se va opri la hotarul de vest al Romaniei ca nu va cred) din dorinta de a respecta legea.

    Ea ori el oricum nu inghite Romania, dar va fi cetatean al Romaniei care isi va varsa zoaiele impotriva Romaniei din calitatea de cetatean roman. Multiplica acest caz cu 1 mil. de oameni sau cu doua (fantasmagoric vorbind)si vei avea o problema sociala A ROMANIEI nu a RM.

    Nu compara cetatenii Romaniei (de diferite nationalitati – maghiara, germana, roma, etc) care au obtunit cetatenia prin nastere, ca alta posibilitate nu aveau, cu cetatenia dorita de mancuritii care vor profita de acea tzidula dar care vor denigra si vorscuipa LA GREU Romania.

    Vom avea un mare handicap in relatia cu RM. Si atunci te intre: De ce am face noi asta?

    Comentariu de George — 29/01/2008 @ 11:37 | Răspunde

  15. George,ti-am mai scris sa nu judeci dupa un grup pe restul oamenilor.Carolici scria de multe ori ca este dublu agent :D,adica ea are scopul sa-i convinga pe cei din Moldova ca n-au nevoie de cei din Romania,ca e mai bine sa fim independenti,al doilea scop e ca prin comentariile ei pline de zoi sa faca ca cei din Romania sa-i urasca pe moldoveni.
    Xtall,ai vazut cotofana si-a schimbat cuibul in China?E tare spurcaciunea in IT,daca IP-ul arata ca nu se foloseste de proxi,se pricepe sa sparga serverele probabil.

    Comentariu de Alex — 29/01/2008 @ 12:33 | Răspunde

  16. „Vom avea un mare handicap in relatia cu RM. Si atunci te intre: De ce am face noi asta?|”George,oare nu avem noi datoria sa unificam tara?Sunt sigur ca si multi germani isi puneau intrebarea asta inainte de a se unifica,nu te supara dar pari naiv daca-ti pui in asa mod intrebarea 😉

    Comentariu de Alex — 29/01/2008 @ 12:37 | Răspunde

  17. Dar totusi eu nu vorbeam de unire ci numai de acordarea de cetatenii.

    M-ai inteles gresit.

    Eu spuneam ca vom avea un mare handicap in conditiile in care insisi oamenii din RM nu sunt convinsi de viabilitatea unei Uniri ci au in vedere numai acordarea de cetatenie. Ei trebuie sa fie convinsi ca le e mai bine asa si este in firea lucrurilor acest lucru.

    Nu sunt create conditiile inca pentru Unire, vor mai trece ani buni pana atunci.

    Comentariu de George — 29/01/2008 @ 13:25 | Răspunde

  18. Pai de asta ar trebuie puțin sa facă regulile mai duri privind acordarea cetățeniei romane. Sa n-o dea la toți mancurtii.

    Comentariu de Alex — 29/01/2008 @ 18:02 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: